5 de maig 2015

TORRADES AMB DAUS DE TOMATA I FORMATGE (BRUSCHETTA)

Aquesta recepta l'he anat veient en molts blogs i en moltes versions, i jo ja l'he provat vàries vegades també en diferents variants...  m'encanta!! La tomata, qualsevol varietat, i el formatge, de tots els tipus, són els ingredients que potser més m'agraden del món i em sembla que em seria fàcil viure únicament amb ells, en menjaria per dinar i sopar i seria ben feliç!!

Aquest plat es coneix com a la "bruschetta", un aperitiu típic italià que consisteix en llesques de pa torrades i untades principalment amb oli d'oliva, all i sal; després s'hi afegeix els acompanyants com la tomata i el formatge que seria el més típic i a partir d'aquí el que més agradi. 

Jo l'anomeno "torrades" perquè com que en faig la meva versió, bàsicament sense all a la torrada, doncs prefereixo no posar el seu nom original. 


És un plat que es pot servir tant com a aperitiu (com vaig fer un dia), en racions petites, com en torrades grans i et soluciona un sopar, ben fresquet i deliciós!!



INGREDIENTS (per 2-3 torrades):

    - 2 tomates (en aquest cas, la varietat Raf)
    - Formatge manxec d'ovella
    - Olives negres (tipu olives mortes)
    - Oli d'oliva verge extra
    - Alfàbrega (seca o fresca)
    - All
    - Sal i pebre
    - Pa de pagès per les torrades


Primer de tot prepararem la barreja que anirà sobre la torrada per tal de deixar-la reposar amb els condiments (amb mitja horeta d'antelació és suficient). 

Tallarem la tomata i el formatge a daus petits i els col·locarem en un bol. Les olives negres també les partirem i les afegirem. En un bol a part, prepararem la barreja de mig got d'oli d'oliva, ho salpebrem, hi afegirem les fulles d'alfàbrega, seques o fresques, i un parell de dents d'all trossejats. Ho barrejarem bé i ho abocarem al bol a on hi tenim la tomata, el formatge i les olives. Ho remenem bé perquè quedi tot impregnat de l'oli i ho deixem reposar a la nevera.

En el moment de servir, es preparen les torrades i si us hi agrada és poden sucar amb all (jo aquest pas me'l salto). Després només falta repartir la barreja de tomata, formatge i olives sobre les torrades i a disfrutar d'un bon antipasto italià!!


5 comentaris:

  1. M'encanten aquestes torrades, a més són genials perquè pots anar variant sobre la marxa i sobre la disponibilitat de cosetes de la nevera, oi?? un petó guapa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A mi també m'encanten perquè són tan versàtils i el resultat sempre queda bé!! Ptons!!

      Elimina
  2. M'has fet venir ganes de preparar-me una per sopar!!!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  3. Ara que començarà la temporada de tomàquets...em guardo aquesta recepta perquè té una pinta espectacular i et permet preparar en un plis plas un sopar genial! Una abraçada!

    ResponElimina