12 de març 2014

TRUITETES DE BLEDES

Jo no sóc pas massa de menjar verdures, per això vaig buscar la manera de menjar unes bledes sense que fos massa complicat... i aquí vaig trobar aquesta recepta! és de l'Arguiñano i el resultat boníssim!!! Si teniu problemes igual que jo, us la recomano, i si no teniu aquest tipus de problemes... encara més!!





INGREDIENTS:

    - 2 patates 
    - 5 ó 6 fulles de bledes
    - 1 ou
    - Formatge ratllat (jo vaig utilitzar Mozzarella perquè és el que més m'agrada)
    - 1 carbassa 
    - 1 porro
    - Oli d'oliva, sal i pebre


Posem a coure la patata, amb l'aigua al bull uns 30 minuts. A part, posem a bullir les bledes tallades a talls ben petits, aquestes amb 5 minutets és suficient. Quan tinguem les bledes cuites, les reservarem i l'aigua la guardarem per tot seguit utilitzar-la per coure la carbassa. 

Mentrestant, haurem tallat el porro i l'haurem posat a enrossir en una cassola amb una mica d'oli. La carbassa també la tallarem a daus i, quan el porro hagi agafat color, l'afegirem i ho saltejarem una mica. Tot seguit, omplirem la cassola amb l'aigua de bullir les bledes i ho deixarem coure durant uns 15 minuts fins que la carbassa estigui tova. Ho salem al gust.

En un bol, hi triturem la patata pelada i hi afegim les bledes tallades. Ho barregem bé, ho salpebrem al gust i ja hi podem afegir l'ou i el formatge ratllat (al gust). Ho tornem a barrejar bé. 

Posarem a escalfar el forn a 200ºC, dalt i baix, i mentrestant anirem preparant les truitetes. Col·locarem un paper de forn sobre la safata on les courem i amb una cullera, anirem fent pilonets no massa grans que després aixafarem, com si fos una hamburguesa. Ho posarem a coure durant 15-20 minuts i ho reservem. 

Mentre es couen les truitetes, ja podem preparar la crema de carbassa, triturant la barreja. 

Per servir, farem una mica de base de crema i després a sobre un parell de truitetes.

Boníssim!!!

2 comentaris:

  1. En el meu cas m'encanta la verdura, així que aquest plat segur que m'agradaria moltíssim, però com que a casa a més d'un no li agraden massa, m'has donat una bona alternativa per fer-ne ;)

    Fa moooolt bona pinta!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs me n'alegro de solucionar el problema de la verdura perquè realment es menja molt bé!! T'ho puc assegurar ;)

      Elimina