10 de febr. 2013

APERITIU: GUACAMOLE, OLIVADA I PATÉ DE CIGRONS


  

Aquest aperitiu semblant ens el van donar a casa d'uns amics i em va agradar tant que em vaig dir que el faria en el proper àpat que tingués a casa, i així ha estat! És un aperitiu fàcil, ràpid, fresc i que no embafa! 
 
GUACAMOLE: 
  • 1 alvocat, 1 tomata madur, una mica de coriandre (o julivert), 1 llimona, 1 ceba petita (jo n'he posat mitja perquè no m'agrada!) i sal. 
Preparem els ingredients: pelem la tomata (es pot escaldar en aigua bullent durant 10 segons i serà més fàcil per treure la pela), es pica les fulles de coriandre ben fines, piquem la ceba també ben fineta i tallem l'alvocat per la meitat i tot seguit traiem l'os i la carn de l'alvocat amb l'ajuda d'una cullera. En un morter hi triturem primer la carn de l'alvocat, després s'hi afegeix la tomata trossejada, la ceba, el coriandre i dues cullerades de suc de llimona. Ho triturem i ho barregem bé, ho salem al gust i ho deixem reposar fins a l'hora de menjar.


OLIVADA:

  • 1 pot d'olives (jo he utilitzat olives farcides d'anxova, i sinó s'hi poden afegir anxoves a part), 2 cullerades de tàperes, 1 dent d'all i 2 ó 3 cullerades d'oli d'oliva.
Triturem les olives i després hi afegim tots els altres ingredients, ho triturem i ho barregem bé. Ho deixem reposar, si és unes quantes hores millor.


PATÉ DE CIGRONS:

  • 200g de cigrons, pols d'all, 100g d'oli d'oliva i anxoves (opcional).
Primer de tot traurem la pell dels cigrons (sembla molta feina però es fa ràpid, de veritat!). Després saltejarem els cigrons amb una mica de pols d'all i els triturarem. Hi anirem afegint l'oli i ho anirem lligant tot. Si us agraden les anxoves, s'hi poden afegir. 

Finalment tallarem a tires 1 pebrot, 2 ó 3 pastanagues i ho servirem tot junt. També ho podem acompanyar amb "nachos". 
 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada